loading...
سخت افزار نرم افزار
باباجانی بازدید : 114 شنبه 09 بهمن 1389 نظرات (0)

ایران و شهر سخت افزار در پله دوم اورکلاکینگ مجموع سه قاره آسیا ، آفریقا و اقیانوسیه ...

پس از مسابقه انتخابی  GOOC 2010 در ایران که به میزبانی وب سایت جهانی HWBOT.ORG و با همکاری وب سایت شهر سخت افزار توسط شرکت آواژنگ برگزار شد ، یک تیم دو نفره از ایران شامل شهریار بارانی به عنوان اورکلاکر اصلی و سیاوش شجاعی به عنوان همراه برای رقابت در مسابقات قهرمانی قاره آسیا – آفریقا و اقیانوسیه مسابقات اورکلاکینگ آزاد گیگابایت در سال 2010 ( Gigabyte Open OverClocking Championship 2010 Asia-Africa Regional Final ) به جاکارتا پایتخت کشور اندونزی اعزام شدند .

gooc 2010

این مسابقه با حضور 19 تیم از 15 کشور از قاره های آسیا ، آفریقا و اقیانوسیه شامل ایران ، استرالیا ، آفریقای جنوبی ، اندونزی ، مالزی ، تایوان ، ژاپن ، هند ، ویتنام ، مصر ، تایلند ، کره جنوبی ، فیلیپین ، سنگاپور و نماینده ای از آسیای جنوب شرقی برگزار شد .

gooc 2010

شرکت ایران در این دوره از مسابقات که سومین حضور ایران و دومین حضور تیم اورکلاک شهر سخت افزار در مسابقات GOOC بود با موفقیت و کسب رتبه دوم مسابقه به پایان رسید که در زیر به گزارش کامل این رویداد می پردازیم :

تمرینات تیم ایران

تمرینات تیم ایران از 22 خرداد با حمایت کامل شرکت آواژنگ آغاز شد و تا 26 خرداد ادامه یافت .  این تمرینات که بدون شک مهم ترین گام برای موفقیت تیم در مسابقه نهایی قهرمانی آسیا ، آفریقا و اقیانوسیه بود منجر به آمادگی کامل تیم و شکستن چندین رکورد جهانی شد . برای دور نشدن از موضوع اصلی این گزارش و طولانی نشدن آن در اینجا فقط به نتایج و تصاویر بدست آماده از این تمرینات می پردازیم :

شکستن رکورد جهانی نرم افزار MaxxMEM توسط تیم ایران

MaxxMEM World Record Broken By Team Iran

با امتیاز 2510

gooc2010

این رکورد که دومین رکورد جهانی ایرانیان و تیم شهر سخت افزار محسوب می شود توسط وب سایت جهانی HWBOT.ORG نیز تایید شده است که در اینجا می توانید ریز جزئیات این رکورد در این دیتابیس جهانی را مشاهده فرمایید .

کسب رکورد دوم جهان در اورکلاکینگ رم جهان

در قسمت سه کاناله و CL7

با فرکانس 2520 مگاهرتز

ram world record

CPU-Z Validation Link

حال توجه شما را به تصاویری زیبا از سیستم تست تیم ایران در تمرینات قبل از مسابقه می پردازیم :

gooc 2010 iran

gooc 2010 iran

gooc 2010 iran

gooc 2010 iran

برای مشاهده عکس های بیشتر و توضیحات مربوطه به اینجا مراجعه فرمایید.

مسابقه

- مکان برگزاری

مسابقه از صبح روز 28 خرداد آغاز شد . مکان برگزاری مسابقه بزرگترین مجموعه کامپیوتری در کشور اندونزی ، Mangga Dua Mall بود . این مجموعه از دو ساختمان 5 طبقه به هم چسبیده تشکیل شده است و مسابقه در طبق همکف یکی از این دو ساختمان برگزار می شد . مجموعه از بدو ورود شرکت کنندگان در ساعت 10 شلوغ شد به طوری که در اواسط مسابقه بازدید کنندگان برای مشاهده مسابقه به طبقه های بالاتر رفته و از آنجا مسابقه را دنبال می کردند .

mangga dua

gooc 2010

gooc 2010

- آماده سازی

تیم ها پس از ثبت نام و دریافت شماره میز که به صورت تصادفی انتخاب می شد از ساعت 11 صبح به وقت جاکارتا به مدت یک ساعت به آماده سازی سیستم های خود از جمله عایق بندی ، مودینگ ، مود کردن ویندوز ، تنظیمات بایوس ، تنظیم دمای کانتینر های نیتروژن مایع و ... پرداختند .

gooc 2010

این مرحله با توجه به زمان زیاد مسابقه و رطوبت بالای هوا در اندونزی از اهمیت ویژه ای برای شرکت کنندگان برخوردار بود که خوشبختانه در این مرحله تیم ایران توانست به خاطر آمادگی بسیار بالای خود چیزی نزدیک به 10 دقیقه زودتر از سایر تیم ها کار خود را به پایان برساند و شروع به اورکلاک و تست زدن کند .

gooc 2010

gooc 2010

gooc 2010

نکته جالب توجه در این مسابقه کمک تیم های مختلف به یکدیگر در ضمن رقابت تنگاتنگ بود که این مسابقه را به صمیمی ترین مسابقه اورکلاکینگ تا این لحظه در دنیا تبدیل کرده است.

gooc 2010

gooc 2010

- چهار ساعت شیرین

پس از یک ساعت آماده سازی شرکت کنندگان می توانستند از ساعت 12 تا یک بعد از ظهر را استراحت کنند و خود را برای 4 ساعت مسابقه و ثبت نتیجه آماده کنند . ولی اکثر شرکت کنندگان در این یک ساعت به تست و رکورد گیری مشغول بودند و این زمان طلایی را نیز استفاده کردند تا بتوانند مشکلات احتمالی و ... را نیز با این یک ساعت بیشتر پوشش دهند .

gooc 2010

gooc 2010

مسابقات امسال بر روی پلتفرم X58 شرکت اینتل به همراه قدرتمند ترین پردازنده حال حاضر دنیا یعنی Core i7 980X برگزار می شد که در زیر می توانید مشخصات دقیق سیستم شرکت کنندگان و نرم افزار های تست را مشاهده فرمایید :

gooc 2010

مسابقه به طور رسمی از ساعت یک بعد از ظهر شروع شد و اورکلاکر ها رقابت را رسماً آغاز و شروع به رکورد گیری کردند . در این قسمت در ساعت اول تیم ایران توانست با کسب بیشترین امتیاز بالاتر از کشور های اندونزی و فیلیپین در مقام اول بایستد . اما رفته رفته با جدی تر و سنگین تر شدن رقابت و ثبت رکورد های جدید از تیم های مختلف رده بندی در ساعت دوم تغییر یافت و در پایان ساعت دوم تیم تایلند توانست با کسب امتیاز بیشتر بالاتر از تیم ایران و اندونزی قرار گیرد . این مسابقه به گفته بسیاری از اورکلاکر ها و نشریات مختلف در سراسر جهان یکی از بهترین رویداد های اورکلاکینگ در دنیا بوده است ولی یک نقص بزرگ در برگزاری این مسابقه به چشم می خورد و آن عدم وجود کارت های گرافیک به منظور اورکلاکینگ و ثبت رکورد بود . این مسئله باعث می شد که پردازنده به عنوان مهم ترین و تنها بخش مهم اورکلاک برای کلیه شرکت کنندگان ایفای نقش کند و تنوع و انتخاب را از اورکلاکر تا حد زیادی بگیرد . در این وضعیت ایران توانست با یک برگ برنده وضعیت خود را در جدول محکم کند و آن استفاده از خنک کننده نیتروژن مایع به همراه دانش بالای اورکلاکینگ رم بود .

gooc 2010

gooc 2010

این مسئله باعث شد ایران بتواند با پردازنده ای متوسط در دو بخش مقام نخست را کسب کند و توجه خود را فقط به رقابت برای مقام نخست با تیم تایلند معطوف کند .

gooc 2010

gooc 2010

در این قسمت تیم های قدرتمندی من جمله تیم ژاپن با وجود تلاش مضاعف به دلیل مشکل در عایق بندی خود در بخش آماده سازی با مشکل سوختن مادربرد مواجه شدند و از ادامه رقابت به صورت جدی بازماندند .

- پایان مسابقه و موفقیت ایران ...

اما با وجود وضعیت بسیار خوب تیم ایران از نظر دانش فنی ، آماده سازی و ... در یک رقابت جذاب و هیجان انگیز سرانجام تیم ایران نتوانست از سد تیم تایلند و اورکلاکر آن ( ZoLLKoRN ) عبور کند و مقام نخست را بدست آورد و بدین ترتیب پس از 4 ساعت رقابت شیرین و سالم تیم ایران یعنی شهریار بارانی ( Shahryar_NEO ) به همراه سیاوش شجاعی توانست مقام دوم در مجموع شرکت کنندگان سه قاره آسیا ، آفریقا و اقیانوسیه را در مسابقات اورکلاکینگ GOOC 2010 بدست آورد و بالاتر از Jengkol ، اورکلاکر کشور اندونزی قرار گیرد .

gooc 2010

جدول رده بندی در پایان مسابقه را در تصویر زیر می توانید مشاهده فرمایید :

gooc 2010

- نتایج و جوایز

بنابراین کشور های تایلند ، ایران و اندونزی توانستند به ترتیب مقام های اول تا سوم را از آن خود کنند و اورکلاکر ها ضمن دریافت مدال و کسب جواز حضور در مسابقه فینال جهانی GOOC 2010 جوایزی را نیز از شرکت گیگابایت و پشتیبانان مالی این مسابقه دریافت کردند :

- نفر اول : 500 دلار آمریکا + دریافت قطعاتی به ارزش 1500 دلار از پشتیبانان مسابقه

gooc 2010

- نفر دوم : 300 دلار آمریکا + دریافت قطعاتی به ارزش 1200 دلار از پشتیبانان مسابقه

gooc 2010

- نفر سوم : دریافت قطعاتی به ارزش 1000 دلار از پشتیبانان مسابقه

gooc 2010

- در حاشیه

یکی از موضوعاتی که بدون شک در هر مسابقه ای در هر سطحی اتفاق می افتند موضوعات حاشیه ای است که پرداختن به آن ها نیز در مکان هایی آزاد و بی طرف نظیر شهر سخت افزار خالی از لطف نیست ! اگر بخواهیم بی انصافی نکنیم امسال بر خلاف سال گذشته مشکلاتی مثل برق رفتن در حین مسابقه و ... وجود نداشت اما از آنجایی که هیچ مسابقه ای به اتمام نخواهد رسید مگر با حاشیه امسال نیز از اواسط ساعت سوم تا آخر مسابقه شاهد کمک های شایان علمی – فنی ، امکاناتی و ... داوران بی طرف مسابقه به تیم تایلند و استرالیا بودیم که در نوع خود جالب بود . البته لازم به ذکر است که این موضوع ارتباطی با برنامه ریزی شرکت گیگابایت نداشته و صرفاً از علاقه شخصی داوران مسابقه که از کشور هایی نظیر استرالیا بودند نشأت می گرفت .

بدین ترتیب ایران موفق شد تا جواز حضور در فینال جهانی GOOC 2010 که در شهریور امسال در شهر Taipei پایتخت کشور تایوان برگزار می شود را بدست آورد و خود را به عنوان یکی از قدرت های برتر اورکلاکینگ دنیا در این مسابقات مطرح کند .

gooc 2010

اما این موفقیت نیز همانند سایر موفقیت های دیگر تصادفی نبوده و در اینجا جای دارد از تمامی افرادی در این مدت ما را یاری کردند به خصوص جناب آقای سامان حیدری نماینده محترم شرکت آواژنگ که با تلاش های شبانه روزی خود با پشتیبانی همه جانبه تیم نقش مهمی را در موفقیت تیم داشتند ، تشکر کنیم .

این موفقیت را به همه ی ایرانیان عزیز به ویژه دوستان عزیزمان در وب سایت و انجمن های شهر سخت افزار که با پشتیبانی و دلگرمیشان همیشه مشوق و یاری دهنده ما بودند ، تبریک می گوییم و امیدواریم که بتوانیم با پشتیبانی شما عزیزان در مسابقه فینال GOOC 2010 که بزرگترین رویداد اورکلاک جهان است نیز نتیجه ای مطلوب و مقامی درخور نام کشورمان کسب کنیم .

برای مشاهده عکس های بیشتر از مسابقه به اینجا مراجعه فرمایید .

همچنین برای مشاهده ریز جزئیات و ... به لینک اختصاصی مسابقه در انجمن های پی سی نتورک مراجعه فرمایید . همچنین برای اطلاع از آخرین اخبار ، نتایج و ... این مسابقه به وب سایت رسمی مسابقه مراجعه فرمایید .


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این وبلاگ در راستای خدمت رسانی به مردم شریف ایران بخصوص مازندرانی های عزیز ساخته شده امیدوارم از مطالب این وبلاگ حداکثر استفاده را ببرید.راستی نظر یادتون نره
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 57
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 184
  • بازدید ماه : 380
  • بازدید سال : 1,166
  • بازدید کلی : 8,231
  • کدهای اختصاصی
    tumblr stats hit counter Free Page Rank Tool